boks, forum, zobacz

boks, forum, zobacz (http://www.boxing.pl/forum/)
-   Trening bokserski (http://www.boxing.pl/forum/trening-bokserski/)
-   -   Opis techniki i treningu bokserskiego (http://www.boxing.pl/forum/trening-bokserski/3364-opis-techniki-i-treningu-bokserskiego.html)

Szybszy 17-09-03 00:07

Opis techniki i treningu bokserskiego
 
Pod poniższym znajduje się najwększe kompendium w polskim necie, a dzięki uprzejmości Pako wkrótce będzie jeszcze więcej.

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

imported_Paweł M 25-11-03 17:48

No, no żeście się postarali :grin: ! ! !
BRAVO CHŁOPCY, JESTEŚCIE WIELCY! ! !
Szacunek i pozdrowienia.

Pawell 10-12-03 17:16

hej jak można siągnąć(nie wiem w pdfie...)całą tą zawartość na dysk?pozdrawiam

PiotrZ 21-12-03 12:30

Trening siłowy
 
Tu jest mało o trenigu siłowym ,wiec postanowiłem coœ napisać na podstawie swojego doœwiadczenia 3 letniegu w treningu siłowym.
Zdaję sobie sprawę, iż większoœć z Was trenuje w bardzo specyficzny, „kulturystyczny” sposób: wykonujšc w pojedynczej serii od 6 do 12 powtórzeń. To prawda, że taki system jest najlepszy przy tzw. treningu na masę, jest jednak pewien problem – dotykajšcy moim zdaniem 90% populacji trenujšcych: brak różnorodnoœci.

Organizm ma doskonałe zdolnoœci adaptacyjne. W praktyce oznacza to, że trenowanie w taki sam sposób dłużej niż 8-12 tygodni powoduje zejœcie ze œcieżki wzrostu. Żartobliwie można powiedzieć, że tak jak cycling jest doskonały w przypadku sterydów tak cycling jest niezbędny w przypadku treningu.

Trening, który chciałbym w skrócie omówić jest specyficznym systemem. Opiera się on na zastosowaniu maksymalnych obcišżeń w celu pobudzenia układu nerwowego.

Oto schemat – czas trwania: 12 tygodni.


Liczba serii Liczba powtórzeń
Tydzień 1-3 5 5
Tydzień 4-6 6 2-4
Tydzień 7-9 2 6-8 do upadku
Tydzień 10-12 5 5-4-3-2-1



Tydzień 1-3

Uwaga: ciężar jest bardzo ważny – ale należy odpowiednio go dobrać! Pamiętaj o odpowiednim tempie wykonywania ćwiczeń. W tej fazie obowišzuje tempo: 402: 4 sek. opuszczanie ciężaru, 0 sek. maksymalne naprężenie, 2 sek. unoszenie ciężaru (podaję na przykładzie wyciskania sztangi). Odpoczynek pomiędzy seriami: 2 min. Dobrym pomysłem jest stosowanie superserii na partię antagonistyczne.



Tydzień: 4-6

W pierwszym tygodniu dobierasz ciężar, którym jesteœ w stanie wykonać 6 serii po 2 powtórzenia. W następnych tygodniach nie zwiększasz ciężaru, ale starasz się dojœć do poziomu, w którym będziesz w stanie wykonać tym samym ciężarem również 6 serii ale już po 4 powtórzenia. Dopiero wtedy możliwa jest zmiana ciężaru. Wydłużeniu ulega przerwa między seriami: do 4-5 min. Tempo 501.



Tydzień: 7-9

Uwaga: poprzednie fazy zakładały wykonywanie od 10 do 12 serii na każdš grupę mięœniowš. Pamiętaj – gdy dojdziesz do poziomu 8 powtórzeń w serii należy zwiększyć obcišżenie. Trenować do absolutnego upadku – 2 ostatnie powtórzenia powinny być wymuszone. Należy wykorzystać partnera treningowego.

Czyli 2 serie po 6-8 powt. Tempo 302. Odpoczynek 90 sek.



Tydzień: 10-12

Przerwa między seriami: 120 sek. Tempo jak poprzednio.


Wskazówki do treningu z maksymalnymi ciężarami:

Pamiętaj o prowadzeniu notatek treningowych.

Odpoczynek i dieta – abecadło każdego kulturysty.

Zwracaj uwagę na odpowiedniš motywację.


Dokładne wykonywanie powtórzeń jest rzeczš nieczęsto spotykanš na siłowniach. No cóż każdy chciałby wycisnšć parę kilogramów więcej. Uwierzcie mi jednak: rzucanie ciężarami, „kopanie” przy unoszeniach na dršżku i inne „chwyty” nie majš zupełnie sensu.

Byłbym wdzieczny ,gdyby ktoœ dał mi specjalistyczny trening boskerski na poprwe wytzymałoœci ,szybkoœci i kondycji.

Z góry dziekuje

rudeboyJanek 23-04-04 15:09

witam!
Nie moge jeszcze zaczynac tematow wiec podklajem sie pod ten,wybaczcie.
Mam dosc specyficzna sytuacje: jestem na kilka miesiecy we wloszech na studiach.Przyrzeklem sobie ze przez ten czas nie zmietkne,ale uwierzcie mi-u makaronow trudno o to.
Otoz chodze tu na boksik,bardzo dziwny-1,5hgimnastyka(bieganie,stretching,koordynacja,pom pki,brzuch itd,wiecie sami).To jest akurat ok,a raczej byloby,gdyby nie to ze potem kto chce zaklada rekawice i wali sobie ;),a instruttore czasem cos poprawia,czasem bierze na ring niektorych i tanczy z nim tam wrzeszczac niemilosiernie.Zadnych technik w parach,nic,tak jak pisalem-CZASEM bierze instruktor NIEKTORYCH. Jak ja mam sie do cholery dystansu,reakcji w ogole nauczyc?Kondycje sobie najwyzej tu wyrobie.
Ale moje pyt jest tylko posrednio z tym zwiazane. Otoz chcialbym wiedziec jak to zrobic zeby po tej gimnastyce i na tym marnym studenckim zarciu nie schudnac na wior u tych makaronow, czyli 1 zdaniem:
JAK UZUPELNIC 3DNIOWY TRENING "BOKSERSKI" CWICZENIAMI W DOMU?
Zamierzam zrobic sobie improwizowana sztange,ale raczej nie dam rady wystrugac niczego ciezszego niz 15kg.Myslalem o kompleksie sztangowym ([Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]) ,moze dorzucic cos-pompki (w jakich seriach,jaki rozstaw rak...?).
OGOLNIE - JAK CWICZYC PRZY MARNYM (ZEROWYM) SPRZECIE ZEBY ZA BARDZO NIE STRACIC MASY (a na silownie tu nie pojde z 2 powodow: 1drogo jak w ...Unii Europejskiej, 2:zanim zaczalem chodzic na boksik w Polsce chodzilem na silke i robilem typowa mase;zajelo mi dobrych kilka mccy zanim pozbylem sie "usztywnienia" calego ciala na skutek pakowania).
Wybaczcie przydlugi post,licze na odpowiedzi,dzieki,pozdro z pieprzonych WLoch gdzie euro rzadzi umyslami,pzdr
rbJan

Szybszy 23-04-04 17:57

Witaj,

Nie za bardzo wiem co chcesz ćwiczyć w domu - szybkość, masę? Przez kilka miesięcy różne wersje pompek i podciągania powinny Ci wystarczyć chyba.

dr.ira 23-04-04 18:46

Straty masy, przy twoim systemie treningu sa nieuniknione, ale można je nieco zredukować. Podstawa to dieta, powinieneś zaopatrzeć się w jakieś dobre źródło białka, same makarony to doskonałe źródło węglowodanów i też powinieneś sporo ich spożywać.
Co do treningu, to niestety z typowo masowego, musisz przestawić się na trening zwiększający wytrzymałość mięśniową.
Jeżeli zaopatrzysz się w sztangę to możesz wykonywać:
przysiady, ugięcia ramion ze sztangą, wyciskanie nad glowe.
Jeżeli załatwisz jeszcze ławeczką to dojdzie ci jeszcze wyciskanie leżąc.
Sztangielki, to wiadomo: rozpiętki, ugięcia ramion, wyciskanie na triceps itp.
Ja bardziej stawiałbym na dietę niż przejmowałbym się treningiem.

pigwus 26-06-04 20:01

jak nie stać cie na sztangielki to polecam.
Pompki,drążek i pompki na poręczach.
Pompki najlepiej robić w wąskim rozstawie blisko klaty do upadłego po pompkach drążek na cała rozwartość rurki rozstaw rąk.
Na zmiane pompki zwykłe z tymi na poręczach poręcze można zastąpić zwykłymi krzesłami.Tak z 6 seri dziennie i gwarantuje ,że będą efekty.
Dieta wiadomo wysoko białkowa 2g/1kg masy ciała.
Jak nie będzie cię stać na odrzywke białkową polecam mleko w proszku
(odtłuszczone)wiem ,że ma tą laktoze ,ale jak ciążko trenujesz to napewno nie załapiesz tłuszczu.A z tymi workami to rób se seria 4 po 2 min i 1 min przerwy.(j*e*B) trenera jak nie chce cię trenować patrz na lepszych i od nich się ucz.Przychodź regularnie na sparingi tam się nauczysz wyczucia dystansu(nie martw się jak będą ci obijać ryja,jak wejdziesz w wprawe to ty będziesz punktował.
No i skończyłem

imported_d3inx 02-08-04 17:20

witam wszystkich!!! jestem nowy na tym forum i mam dylemat. Cwiczyłem na siłownii około roku czasu i jakies tam efekty sa, ale chciałbym tez zaczac cos boksowac (ale tak we własnym zakresie bez trenera bo akurat nie mam mozliwosci). POsiadam worek i refleksowke noi chodze na siłownie. Chcialbym zebyscie pomogli mi ułozyc jakis plan treningowy taki zeby poprawil szybkosc, sile, i wytzrymałosc. po prostu jestem cienki w walce bo nic nie trenowałem oprucz silownie ale to sie chyba na wiele nie przydaje i chce zebyscie mi pomogli cos z siebie zrobic. prosze o jakis planik uwzgledniajocy trning na worku noi siłownie:). Z gory dziekuje. pozdro jesli to pomoze to waze 70 kilo i mam ok 180 cm wzrostu

pigwus 02-08-04 19:35

Uh jak ciwczysz na siłowni pewnie jesteś wolny jak ślimak.
Dam ci rade nie cwicz bicepsu (za bardzo)
(szybkość troche się poprawi).Naucz się techniki bokserskiej od podstaw.
Rozruszaj troche ręce i się porosciągaj.
15 min rozgrzewka rozciąganie itp.4x2min nawalanie w worek bokserski z 1 min przerwą.3xskakanka 1 min przerwa przy każdej turze.
Walka z cieniem 2x.(lub rzuty pilka lekarska 10 x30 15 sec przerwy)
No i parterówka czyli rozciaganie,brzuszki,pompki,podciąganie.
Najlepiej będzie jak rzucisz siłownie albo ograniczysz się do podstawowym cwiczeń.Ławeczka w wąskim rozkładzie,motylki(na maszynie).wyciskanie za pleców.Ogólnie cwiczenia na triceps,mięsnie ramion,przedramienia.
Mięśnie skośne brzucha,troche barki i plecy.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.