stare 18-10-08, 17:08   #171 (permalink)
Super Moderator
  
 
Zarejestrowany: Sep 2002
Skąd: Chełm
Postów: 14264
Nominowany 0 razy w 0 Tematach
Art. Miesiąca - Nagród: 0
Domyślnie Re: Auto moich marzeń.

Już niedługo na naszych drogach pojawi się legenda szos... III generacja VW Scirocco.

Oto mały artykulik z moto.wp

" Debiut Scirocco oznacza powrót legendy. I i II generacja Scirocco znalazły 800.000 nabywców i uczyniły ten model najpopularniejszym w historii Volkswagenem coupé.

Zaprezentowane w 1974 roku Scirocco już dawno zyskało miano auta kultowego. Zaprojektowane przez Georgio Giugiaro było przystępnym, przystosowanym do codziennego użytku, a dzięki napędowi na przednią oś – także bezpiecznym, całorocznym samochodem sportowym. Właśnie do tej tradycji nawiązuje nowe Scirocco. Dodatkowo oferuje nowoczesne technologie, jak na przykład: adaptacyjna regulacja zawieszenia (DCC) i nowa 7-biegowa przekładnia DSG, silniki z turbo o mocy do 200 KM i miejsce dla czterech dorosłych osób.



Nowa era w stylistyce

Sirocco jako pierwszy pokazuje, jak będzie wyglądać nowa stylizacja przedniej części nadwozia Volkswagenów. Charakterystyczne są chromowane żarniki lamp i czarne, błyszczące wewnętrzne powierzchnie reflektorów, połączone z połyskującym pasem osłony chłodnicy. Zespół stylistów Volkswagena stworzył kombi – coupé. Długi dach i prawie pionowa tylna szyba sprawiają, że, pojemność to 292 litry, a po złożeniu tylnych siedzeń – całkiem sporo, jak na auto sportowe: 755 litrów.

Dzięki krótkim zwisom Scirocco efektywnie wykorzystuje przestrzeń między osiami, wynoszącą 2.578 milimetrów, zapewniając pasażerom wystarczającą ilość miejsca wewnątrz samochodu. Pozostałe wymiary to: wysokość 1.404, długość 4.256 i szerokość 1.810 milimetrów.



Silniki

Cztery silniki z turbodoładowaniem były olbrzymim wyzwaniem przy projektowaniu samochodu sportowego za rozsądną cenę. Z jednej strony musiały one być dynamiczne, z drugiej – oszczędne i niedrogie. Są dwa rozwiązania tej sytuacji i oba można opisać trzema literami: TDI i TSI – silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem.

momencie wprowadzenia na rynek Volkswagen oferuje Scirocco z dwoma silnikami TSI o mocy 160 i 200 KM oraz TDI - turbodiesel z Common-Rail o mocy 140 KM. Niedługo do oferty dołączy kolejny, 122-konny TSI. Podstawowy silnik o mocy 122 KM uzyskuje maksymalny moment obrotowy w wysokości 200 Nm już przy 1.500 obr./min. Przy takich osiągach średnie spalanie wynosi jedynie 6.1 l/100 km.

W przypadku najnowszego TSI o mocy 160 KM maksymalny moment obrotowy to 240 Nm, a zużycie paliwa – 6.5 l/100 km. Nawet 200-konny TSI z momentem obrotowym 280 Nm, spala tylko 7.7 litra. Silniki TDI zadowalają się 5.4 litrami paliwa, uzyskując monet 320 Nm. Wszystkie silniki o mocy do 160 KM spełniają już wymagania normy Euro5.



Standardowo: 6-biegowa, a dla silników o mocy powyżej 140 KM, 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Samochody z silnikami TDI oraz TSI o mocy 200 KM zostaną wyposażone w 6-biegową przekładnię DSG. TSI o mocy 160 KM w 7-biegową DSG. Do tego jeszcze adaptacyjne zawieszenie DCC z trzystopniową regulacją. Reguluje ono nie tylko charakterystykę amortyzatorów. System dostraja również elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego i w sposób ciągły poprawia właściwości jezdne. Tłumienie drgań jest stale dostosowywane do nawierzchni i sytuacji na drodze. System reaguje ponadto na przyspieszenie, hamowanie i skręcanie. Adaptacyjne zawieszenie dysponuje trzema programami: Normal, Sport i Comfort.

Wyposażenie seryjne

Każdy egzemplarz Scirocco będzie posiadał 17-calowe koła ze stopu metali lekkich, regulację wysokości przednich foteli, kierownicę i uchwyt dźwigni hamulca ręcznego pokryte skórą, sportowe fotele, dzielone i składane oparcie tylnej kanapy oraz elektrycznie otwierane i zamykane szyby, klimatyzację, ESP i wspomaganie hamulców (asystent hamowania), sześć poduszek powietrznych, radio CD z czytnikiem MP3 i 8 głośnikami oraz sportowe zawieszenie.

Panoramiczny podnoszony dach

Przezroczysty dach, rozciągający się od słupka A do słupka B zapewni dużo światła we wnętrzu. Po naciśnięciu przycisku unosi się o 39 milimetrów. Przy dużym nasłonecznieniu można wysunąć roletę przeciwsłoneczną. Szkło dachu przepuszcza tylko 8.2 procent promieniowania UV i 2.8 procent promieniowania cieplnego oraz 6.9 procent światła.

Auto wchodzi właśnie do sprzedaży na polskim rynku. W podstawowej wersji silnikiem o pojemności 1.4 litra i mocy 122 KM kosztuje 73 890 zł. Najmocniejsza wersja z 2-litrowym silnikiem o mocy 200 KM kosztuje 86 790 zł".

Prawie 10 lat temu chorowałem swego czasu na "Scierrę"... [-o<

Sykes jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem

stare 22-10-08, 18:40   #172 (permalink)
Super Moderator
  
 
Zarejestrowany: Sep 2002
Skąd: Chełm
Postów: 14264
Nominowany 0 razy w 0 Tematach
Art. Miesiąca - Nagród: 0
Domyślnie Re: Auto moich marzeń.

Za moto wp:
"Carlsson CK63 S to kolejna propozycja dla tych, którzy w "zwykłej" klasie C AMG widzą jedynie nudnego, czterodrzwiowego sedana o przeciętnych osiągach.



Inżynierowie z firmy Carlsson zadbali o to, aby emocje w modelu CK63 S sięgnęły zenitu. Specjalny "performance kit" pozwala zwiększyć moc 6.3-litrowego silnika V8 ze standardowych 457 do 565 KM, a maksymalny moment obrotowy z 600 do niebagatelnych 685 Nm. Tak wzmocnione auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy (standardowo w 4,5 sekundy) i rozwija prędkość maksymalną 300 km/h (ograniczoną elektronicznie).

W przeniesieniu tak ogromnej mocy na asfalt pomaga specjalnie dostrojone zawieszenie ze zmienną charakterystyką amortyzatorów, którą kierowca może dowolnie modyfikować. Za dodatkową opłatą, niemiecki tuner dorzuci mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.


Carlsson CK63 S z zewnątrz wyróżnia się pakietem aerodynamicznym oraz 19-calowymi obręczami aluminiowymi. W środku, w zależności od grubości portfela nabywcy, mogą znaleźć się takie elementy, jak skórzane koło kierownicy, czy multimedialny pakiet rozrywkowy.


Fajna zadziora...
Sykes jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem

stare 22-10-08, 19:00   #173 (permalink)
prospect
  
 
Avatar GLIŃSKI
 
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Warszawa i okolice
Postów: 714
Nominowany 0 razy w 0 Tematach
Art. Miesiąca - Nagród: 0
Domyślnie Re: Auto moich marzeń.

Cytat:
Napisał Sykes
Już niedługo na naszych drogach pojawi się legenda szos... III generacja VW Scirocco.

Oto mały artykulik z moto.wp

" Debiut Scirocco oznacza powrót legendy. I i II generacja Scirocco znalazły 800.000 nabywców i uczyniły ten model najpopularniejszym w historii Volkswagenem coupé.

Zaprezentowane w 1974 roku Scirocco już dawno zyskało miano auta kultowego. Zaprojektowane przez Georgio Giugiaro było przystępnym, przystosowanym do codziennego użytku, a dzięki napędowi na przednią oś – także bezpiecznym, całorocznym samochodem sportowym. Właśnie do tej tradycji nawiązuje nowe Scirocco. Dodatkowo oferuje nowoczesne technologie, jak na przykład: adaptacyjna regulacja zawieszenia (DCC) i nowa 7-biegowa przekładnia DSG, silniki z turbo o mocy do 200 KM i miejsce dla czterech dorosłych osób.



Nowa era w stylistyce

Sirocco jako pierwszy pokazuje, jak będzie wyglądać nowa stylizacja przedniej części nadwozia Volkswagenów. Charakterystyczne są chromowane żarniki lamp i czarne, błyszczące wewnętrzne powierzchnie reflektorów, połączone z połyskującym pasem osłony chłodnicy. Zespół stylistów Volkswagena stworzył kombi – coupé. Długi dach i prawie pionowa tylna szyba sprawiają, że, pojemność to 292 litry, a po złożeniu tylnych siedzeń – całkiem sporo, jak na auto sportowe: 755 litrów.

Dzięki krótkim zwisom Scirocco efektywnie wykorzystuje przestrzeń między osiami, wynoszącą 2.578 milimetrów, zapewniając pasażerom wystarczającą ilość miejsca wewnątrz samochodu. Pozostałe wymiary to: wysokość 1.404, długość 4.256 i szerokość 1.810 milimetrów.



Silniki

Cztery silniki z turbodoładowaniem były olbrzymim wyzwaniem przy projektowaniu samochodu sportowego za rozsądną cenę. Z jednej strony musiały one być dynamiczne, z drugiej – oszczędne i niedrogie. Są dwa rozwiązania tej sytuacji i oba można opisać trzema literami: TDI i TSI – silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem.

momencie wprowadzenia na rynek Volkswagen oferuje Scirocco z dwoma silnikami TSI o mocy 160 i 200 KM oraz TDI - turbodiesel z Common-Rail o mocy 140 KM. Niedługo do oferty dołączy kolejny, 122-konny TSI. Podstawowy silnik o mocy 122 KM uzyskuje maksymalny moment obrotowy w wysokości 200 Nm już przy 1.500 obr./min. Przy takich osiągach średnie spalanie wynosi jedynie 6.1 l/100 km.

W przypadku najnowszego TSI o mocy 160 KM maksymalny moment obrotowy to 240 Nm, a zużycie paliwa – 6.5 l/100 km. Nawet 200-konny TSI z momentem obrotowym 280 Nm, spala tylko 7.7 litra. Silniki TDI zadowalają się 5.4 litrami paliwa, uzyskując monet 320 Nm. Wszystkie silniki o mocy do 160 KM spełniają już wymagania normy Euro5.



Standardowo: 6-biegowa, a dla silników o mocy powyżej 140 KM, 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Samochody z silnikami TDI oraz TSI o mocy 200 KM zostaną wyposażone w 6-biegową przekładnię DSG. TSI o mocy 160 KM w 7-biegową DSG. Do tego jeszcze adaptacyjne zawieszenie DCC z trzystopniową regulacją. Reguluje ono nie tylko charakterystykę amortyzatorów. System dostraja również elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego i w sposób ciągły poprawia właściwości jezdne. Tłumienie drgań jest stale dostosowywane do nawierzchni i sytuacji na drodze. System reaguje ponadto na przyspieszenie, hamowanie i skręcanie. Adaptacyjne zawieszenie dysponuje trzema programami: Normal, Sport i Comfort.

Wyposażenie seryjne

Każdy egzemplarz Scirocco będzie posiadał 17-calowe koła ze stopu metali lekkich, regulację wysokości przednich foteli, kierownicę i uchwyt dźwigni hamulca ręcznego pokryte skórą, sportowe fotele, dzielone i składane oparcie tylnej kanapy oraz elektrycznie otwierane i zamykane szyby, klimatyzację, ESP i wspomaganie hamulców (asystent hamowania), sześć poduszek powietrznych, radio CD z czytnikiem MP3 i 8 głośnikami oraz sportowe zawieszenie.

Panoramiczny podnoszony dach

Przezroczysty dach, rozciągający się od słupka A do słupka B zapewni dużo światła we wnętrzu. Po naciśnięciu przycisku unosi się o 39 milimetrów. Przy dużym nasłonecznieniu można wysunąć roletę przeciwsłoneczną. Szkło dachu przepuszcza tylko 8.2 procent promieniowania UV i 2.8 procent promieniowania cieplnego oraz 6.9 procent światła.

Auto wchodzi właśnie do sprzedaży na polskim rynku. W podstawowej wersji silnikiem o pojemności 1.4 litra i mocy 122 KM kosztuje 73 890 zł. Najmocniejsza wersja z 2-litrowym silnikiem o mocy 200 KM kosztuje 86 790 zł".

Prawie 10 lat temu chorowałem swego czasu na "Scierrę"... [-o<
PIĘKNE AUTO!!!
GLIŃSKI jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem

stare 21-12-08, 10:26   #174 (permalink)
Super Moderator
  
 
Zarejestrowany: Sep 2002
Skąd: Chełm
Postów: 14264
Nominowany 0 razy w 0 Tematach
Art. Miesiąca - Nagród: 0
Domyślnie Re: Auto moich marzeń.

Tych aut zdecydowanie nie kupujcie...

Aby zobaczyć link załóż konto: zarejestruj sie

Sykes jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem

stare 23-12-08, 15:04   #175 (permalink)
prospect
  
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Skąd: Poznan/Cork
Postów: 517
Nominowany 0 razy w 0 Tematach
Art. Miesiąca - Nagród: 0
Domyślnie Re: Auto moich marzeń.

Witam
Nie mam zamieru zakladac nowego tematu po to zeby zadac tylko jedno pytanie... A wiec mam zamiar kupic mercedesa c klasy z 2002roku i tak sie zastanawiam na modelem 200 kompresor, czy wiecie moze jaka on ma dokladnie pojemnosc?? Bo nie chce przekroczyc 2000cm3, nie chce placic tego podatku nowego.. Miesci sie w 2litrach?? Pozdrawiam
imported_Sebol jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem

stare 23-12-08, 16:45   #176 (permalink)
champion
  
 
Zarejestrowany: Oct 2008
Postów: 3687
Nominowany 74 razy w 14 Tematach
Nominated Art. Miesiąca - Nagród: 5
Domyślnie Re: Auto moich marzeń.

No tak bo to 2 litrowy silnik i teraz nie wiadomo czy ten silnik ma prawie 2l czy toche ponad 2l. Mysle ze jak ktorys z forumowiczow nie jezdzi tym autem to trudno Ci bedzie uzyskac odpowiedz w tym miejscu...
Napewno na allegro jest wystawiony przynajmniej jeden taki model i tam mozesz zapyac sie sprzedawcy o dokladna pojemnosc silnika.
Tomasz Siwko jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem

stare 23-12-08, 17:47   #177 (permalink)
Super Moderator
  
 
Zarejestrowany: Sep 2002
Skąd: Chełm
Postów: 14264
Nominowany 0 razy w 0 Tematach
Art. Miesiąca - Nagród: 0
Domyślnie Re: Auto moich marzeń.

Cytat:
Napisał Sebol
Witam
Nie mam zamieru zakladac nowego tematu po to zeby zadac tylko jedno pytanie... A wiec mam zamiar kupic mercedesa c klasy z 2002roku i tak sie zastanawiam na modelem 200 kompresor, czy wiecie moze jaka on ma dokladnie pojemnosc?? Bo nie chce przekroczyc 2000cm3, nie chce placic tego podatku nowego.. Miesci sie w 2litrach?? Pozdrawiam
4-cylindrowiec mesia ma 1796 cm3 i moc 163KM... zatem mieści się w 2.0dm3
Sykes jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem

stare 23-12-08, 18:29   #178 (permalink)
prospect
  
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Skąd: Poznan/Cork
Postów: 517
Nominowany 0 razy w 0 Tematach
Art. Miesiąca - Nagród: 0
Domyślnie Re: Auto moich marzeń.

Sykes, czubaczubs dzieki za odpowiedzi Wesolych Swiat
imported_Sebol jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem

stare 01-08-09, 12:53   #179 (permalink)
Super Moderator
  
 
Zarejestrowany: Sep 2002
Skąd: Chełm
Postów: 14264
Nominowany 0 razy w 0 Tematach
Art. Miesiąca - Nagród: 0
Domyślnie Re: Auto moich marzeń.

Coś ciekawego nadchodzi ze wschodu

Pomimo kryzysu Suzuki wchodzi w całkiem nowy dla siebie segment samochodów. Wstęp do klasy średniej zapewni producentowi model Kizashi, który ma konkurować między innymi z VW Passatem czy Audi A4.

ZDJĘCIA
Aby zobaczyć link załóż konto: zarejestruj sie



Nazwa samochodu, przetłumaczona na polski, jest japońskim zwrotem oznaczającym nadejście czegoś wspaniałego. Już na pierwszy rzut oka auto zapowiada się ciekawie. Z przodu dominuje masywny grill i agresywne lampy. Nadwozie osadzone jest na 18-calowych kołach. Linię zaś kończy dynamiczny tył. W tylnym zderzaku znajdziemy zaś dwie imponujące końcówki układu wydechowego.

Ten mierzący ponad 4,6 m sedan będzie napędzany czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2.4 l. Niestety na temat mocy wiadomo jedynie, że będzie "bardziej potężna niż u konkurencyjnych bestsellerów". Wiadomo zaś, że za przekazanie napędu będzie odpowiadać sześciostopniowa przekładnia manualna. W opcji będzie również dostępny bezstopniowy automat CVT z łopatkami przy kierownicy.

Zbliżone rozmiarami do Audi A4, Kizashi w standardzie będzie miało jedynie napęd przedniej osi. Za dodatkową opłatą będzie można zamówić wersję z napędem na wszystkie koła. Jak to będzie kwota, jeszcze nie wiadomo, podobnie jak tajemnicą jest cena samego auta.

O tym ile Japończycy każą sobie zapłacić za nowy model dowiemy się bliżej grudnia. Wtedy bowiem, Kizashi zadebiutuje w amerykańskich salonach firmy. Wtedy również poznamy kiedy i na jakie rynki prócz amerykańskiego trafi auto.

Jak twierdzą spece z Suzuki, auto zostało zaprojektowane tak aby połączyć Europejski styl ze sławną japońską niezawodnością i jakością. Ogólnie samochód sprawia pozytywne wrażenie. Niestety Japończykom nie udało się uciec od obowiązującej na świecie mody i zbudowali samochód wyglądający podobnie do konkurencji. Możemy bez kłopotu znaleźć w nim styl zarówno Passata jak i Opla Insignii.

Jakub Wielicki/wp.pl

Naprawdę ciekawa alternatywa dla niemieckich producentów.
Sykes jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Komentarz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.